TEMPO OVERIJSE

Seizoen 2023-2024 – Tweede Nationale B – 3 sterren IP-Jeugdopleiding

Coronamaatregelen – Protocollen

 

ALGEMEEN

  • Bij elke training of wedstrijd is er minstens één “COVID-19 verantwoordelijke” aanwezig. (coördinatoren, leden bestuur, andere verantwoordelijke vrijwilligers)
  • Circulatieplan: aan de toegangspoort worden nadars geplaatst om inkomende en uitgaande spelers en ouders te scheiden.
  • De ouders mogen voor de trainingen en wedstrijden plaatsnemen langs het veld met de nodige afstandsregels, een Covid-19 verantwoordelijke zal hier op toezien.
  • Trainingen van 90 minuten maximum.
  • De jeugdtrainers dragen bij voorkeur een mondmasker bij de trainingen en wedstrijden.
  • De teammanagers dragen bij voorkeur een mondmasker bij de wedstrijden.
  • Alle spelers brengen hun eigen drinkbus mee, deze drinkbus kan eventueel gevuld worden aan de waterfontein.

PROTOCOL VOOR DE SPELERS

  • Vooraleer je naar de training komt
    • Enkel spelers zonder luchtwegklachten (hoesten, verkouden, keelpijn en/of koorts) of andere ziekteverschijnselen (pijn op de borst, vermoeidheid, kortademigheid, diarree, verdwijnen smaak en geur) melden zich aan voor de training
    • Blijf ook thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft.
    • Bij twijfel kom je niet naar de training.
    • Verwittig je trainer over je afwezigheid.
    • De speler gaat thuis eerst nog naar het toilet.
  • Verplaatsing naar de training
    • Openbaar vervoer mag, mits het dragen van een mondmasker die neus en mond bedekt.
    • De speler komt 15 minuten voor de trainingssessie.
    • De speler brengt zijn persoonlijke drinkbus en bal mee.
    • De spelers van U6,U7,U8,U9,U10,U11,U12,U13,U14 en U15 komen in trainingskledij toe en vertrekken ook terug in trainingskledij. Er kan ter plaatse niet omgekleed worden.
    • De kleedkamers voor de trainingen blijven dicht tot en met de U15.
    • Vanaf U16 is het mogelijk om de kleedkamers te gebruiken.
  • Aankomst op de club
    • De auto wordt reglementair geparkeerd (de toegangspoort wordt vrijgehouden!)
    • De spelers tot en met U15 gaan onmiddellijk naar het veld waar de trainer reeds aanwezig zal zijn.
    • Vanaf U16 mag je naar de kleedkamer om je aan te kleden voor de training, indien niet ga je onmiddellijk naar het veld waar de trainer van zijn team reeds aanwezig zal zijn.
    • De speler volgt de instructies van de trainer nauwgezet op.
    • Een Covid-19 verantwoordelijke kan bij niet naleving ingrijpen en de speler van de training verwijderen.
  • Tijdens de training
    • Op ieder moment wordt er zoveel mogelijk een afstand bewaard tussen spelers en trainers, van minimum 1,5 meter.  Dit geldt van trainer tov de spelers.  De spelers zelf mogen vrij bewegen.
    • Na de training ontsmet elke speler zelf zijn bal.
    • Snuiten van de neus doe je niet op het veld. Papieren zakdoekjes zijn ter beschikking. Na gebruik dienen deze onmiddellijk weggegooid te worden. De club voorziet vuilnisbakken naast het terrein die geregeld op veilige manier (met handschoenen) geledigd worden.
    • Er wordt eveneens niet gespuwd op het terrein of in de handschoenen als keeper.
    • De speler volgt de instructies van de trainer nauwgezet op.
    • Een Covid-19 verantwoordelijke kan bij niet naleving ingrijpen en de speler van de training verwijderen.
  • Na de training
    • De spelers verlaten onmiddellijk het veld.
    • De spelers ontsmetten hun bal en hun handen.
    • De spelers vanaf U16 gaan onmiddellijk naar de kleedkamer, om zich zo vlug mogelijk te douchen en aan te kleden.
    • Alle afval in de voorziene vuilbakken.
    • De spelers vanaf U16 ontsmetten hun handen met handgel bij het verlaten van de kleedkamers.

PROTOCOL VOOR DE WEDSTRIJDEN

  • De inkomverantwoordelijke (ticketing) draagt verplicht een mondmasker en handschoenen.
  • De ouders mogen voor de wedstrijden plaatsnemen langs het veld met de nodige afstandsregels, een Covid-19 verantwoordelijke zal hier op toezien.
  • Enkel de spelers, trainers en teammanagers hebben toegang tot de kleedkamers. (mondmaskers aangeraden)
  • Enkel 1 teammanager van elke ploeg en de scheidsrechters zijn toegelaten op het secretariaat om het wedstrijdformulier in te vullen. (mondmasker aangeraden)
  • Na het invullen van het wedstrijdformulier moet alles worden ontsmet. (toetsenbord en tafel)
  • Er zal ook handgel worden voorzien op het secretariaat.
  • Elke ploeg krijgt zijn eigen kleedkamer. (maximum 20 spelers)
  • Alle kledij en schoenen moeten verplicht in de voetbaltas opgeborgen worden.
  • Als de ploeg volledig klaar is, mag de ploeg naar het voorziene wedstrijdveld gaan.
  • Er wordt eveneens niet gespuwd op het terrein of in de handschoenen als keeper.
  • Elke ploeg blijft tijdens de rusttijden op het veld.
  • Bij het einde van de wedstrijd gaan de ploegen onmiddellijk naar de kleedkamers.
  • Er wordt aan de ploegen gevraagd om het douchen en aankleden zo vlug mogelijk te laten gebeuren. (maximum 20 minuten)
  • Er mag geen afval rondslingeren in de kleedkamers, alles in de voorziene vuilnisbakken.
  • Alle ploegen brengen hun eigen drinkbussen mee, eventueel kunnen ze gevuld of bijgevuld worden aan de waterfontein.
  • Deze waterfontein zal regelmatig worden ontsmet.
  • Onze spelers brengen hun eigen bal mee naar de wedstrijden, deze worden dan gebruikt om op te warmen, deze ballen kunnen aan de kleedkamers ontsmet worden.
  • Alle bezoekende ploegen brengen hun eigen opwarmingsballen mee, deze ballen kunnen aan de kleedkamers ontsmet worden.
  • Na het douchen worden alle kleedkamers gekuist en ontsmet voor de andere ploegen toegang krijgen.
  • De kleedkamer van de scheidsrechter moet ook telkens gekuist en ontsmet worden.
  • Er zal handgel worden voorzien in de kleedkamer van de scheidsrechters.
  • Bij contact met de scheidsrechter wordt een mondmasker aangeraden voor de teammanagers en eventueel de trainers.
  • De vergoeding voor de scheidsrechter moet gepast in een envelop gestoken worden en zo overhandigd worden.
  • Voorlopig worden er geen tafels gereserveerd in de cafetaria of buiten om met de ploeg gezamenlijk te eten of te drinken.
  • Voorlopig worden er geen drank en wafels geschonken aan de ploegen.
  • Hou rekening met de social distancing.
  • Een Covid-19 verantwoordelijke van de club zal toezien dat alle voorziene maatregelen toegepast worden.

PROTOCOL VOOR DE KANTINE

  • Er zal een aparte ingang en uitgang zijn.
  • Ingang zoals gewoonlijk, de uitgang langs achterkant cafetaria.
  • Bij de ingang en uitgang zal er handgel aanwezig zijn.
  • Er zullen pijlen aangebracht worden voor de te volgen weg.
  • Bij de toiletten zal er handgel aanwezig zijn, er zal ook een ontsmettingsspray zijn om de toiletten te ontsmetten.
  • Voorzie voor de toiletten (handen) uitsluitend papieren doekjes of papier op rol.
  • De tafels moeten op 1,5 m van elkaar staan , zowel binnen als buiten.
  • Laat maximaal 15 personen toe per tafel.
  • Er mag aan de toog op 1 plaats drank worden besteld en afgehaald worden.
  • Aan de toog zitten of staan is niet toegelaten.
  • Er wordt verplicht zittend geconsumeerd.
  • Er geldt ook een decibelbeperking voor de geluidsversterking van maximaal 80 db.
  • Er worden geen trainers, teammanagers en onbevoegden toegelaten achter de toog.
  • De glazen worden met voldoende detergent gewassen.
  • De glazen moeten nadien voldoende gespoeld worden met vers water.
  • Droog bij voorkeur niet af met een handdoek.
  • Bij drukte of tornooi gebruik desnoods bekers voor alle dranken.
  • Achter de toog is het ook verplicht om een mondmasker te dragen.
  • De tafels worden na het verlaten altijd ontsmet, alvorens er nieuwe gasten mogen plaatsnemen.
  • Bij het afruimen en ontsmetten van de tafels is een mondmasker verplicht.
  • Probeer 1 vaste persoon te voorzien voor het afruimen en ontsmetten van de tafels.
  • Was en ontsmet zelf de handen regelmatig met zeep en handgel.
  • Controleer ook regelmatig de toiletten.
  • Probeer zoveel mogelijk te ventileren, door vensters en deuren open te laten.
  • Sandwiches worden verkocht met plastiekfolie.